KINGS PARK + THE WEEKEND

Ligger nu helt utmattad i sängen efter en härlig dag! Var ledig, och efter en rätt lugn morgon bestämde jag och moster oss för att promenera till Kings Park. Måste utnyttja faktumet att det bara tar några minuter att gå dit, i början promenerade jag dit varje vecka men nu har det inte blivit av lika ofta. Det är ju så otroligt vackert där och idag var inget undantag, så himla mysigt. Efter en timmes promenad vandrade vi hemåt igen, och då jag och Mandy hade bestämt skypedate runt kl fem så lade jag mig i sängen för att invänta hennes sms om att hon var redo att prata. Innan jag visste av det så vaknade jag upp till mörker utanför fönstret med min telefon liggandes i handen, och hade då alltså somnat till medan jag väntade haha. Precis då kom Cissi hem, och idag är även en högtidlig dag då hon äntligen fått sitt körkort - grattis tjejen!!! Nu är det bara jag kvar, då Steffen fick sitt för inte så länge sen heller..... Oh well, det fixar jag när jag är hemma haha. Moster hade bakat världens sötaste tårta för att fira, och efter middagen satte jag mig för att skypa med Mandy om resan. Det är så mycket detaljer att hålla koll på, men nu börjar vi äntligen bli klara vilket känns så skönt. Det blir extra speciellt då jag ska flyga till Sydney själv och möta upp henne för att starta vår resa till Cairns tillsammans, men det blir bra det. Är så sjukt taggad!

Helgen bara flög förbi som vanligt, och den var väldigt händelserik. På fredagen satt jag först barnvakt åt grabbarna och hade förväntat mig en rätt lugn kväll innan jag senare skulle möta upp Nellie och några andra tjejer i Leederville, men så blev inte riktigt fallet. Baby Charlie, som haft en rejäl hosta hela veckan men varit på topphumör trots det, fick hög feber och mådde inte hundra så det blev lite full rulle där men det slutade väl ändå. När min värdmamma kom hem så var jag helt slut och visste inte riktigt hur taggad jag var på att dra ut, men det var ju ändå fredag så jag ryckte upp mig och promenerade till hem #2 (kusinernas hus), där jag och Nellie förade lite innan vi tog en Uber till Leederville. Väl där gick vi till The Garden och mötte Johanna, Clairine, Darnalyn och Sophie och kvällen slutade sen med att jag och Nellie drog in till city för några timmars dans innan vi åkte hem. Dagen efter var det jobb och det gick bra! Moster var snäll och skjutsade eftersom hon skulle dit med Nordiska och sälja på jobbet. Och för er som undrar: min moster och två vänner har startat ett litet projekt vid namn Nordiska och de bakar och säljer svenska godsaker här i Pörtan så som kanelbullar, kolatoppar, hallongrottor och världens godaste bröd vid namn Mammas bread (är kanske lite partisk då jag är uppväxt på det brödet men alltså det är så_ himla_ gott! och nyttigt!!) Sannolikheten att en svensk som bor i Perth läser detta är nog inte så stor, men de finns i alla fall på instagram under @Nordiska_au! Support the Swedes of Perth, mates.

När jag var klar på jobbet hoppade jag på bussen och rushade sen hem för middag med Steffen och Cissi och en kort stund efter det var det dags att rusha ner till tågstationen för att möta upp Nellie och köpa lite dricka inför kvällen, då det var dags för utgång igen. Väl inne på BWS mötte vi en svensk tjej vilket var lite roligt, och när vi köpt det vi skulle så vandrade vi hem där Hanna stod och väntade. Efter en stunds förberedelser tog vi en Uber in till city. Kvällen startade först på Air då Nellie vunnit VIP-biljetter haha, och efter en stund drog vi vidare till Amplifier/Capitol där vi dansade hela kvällen och träffade massa roligt folk. Temperaturen under dagen hade varit helt fantastisk men ju mer klockan blev, desto kallare blev det.... Till slut höll jag på att frysa ihjäl och då blev det dags att åka hem haha. Dagen efter sov jag och Nellie ut (<3), och sen promenerade vi till Leederville där vi sen tog tåget till Joondalup för lite shopping. Vädret var även denna dag helt underbart, så det var lyxigt att kunna gå runt i bara T-shirt utan att frysa! Väl där gick vi direkt in på H&M (är det någon som är överraskad?) där jag köpte en träningströja och sen efter en stunds chillande så hoppade vi på tåget hemåt. Det var en mycket härlig helg med toppväder och toppmänniskor, så det kunde inte varit bättre!